W jakim terminie po likwidacji przedsiębiorstwa można liczyć na zwrot nadwyżki VAT?
Przedsiębiorca będący czynnym podatnikiem VAT prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej podmiot nabył nieruchomość niemieszkalną. Odliczył od faktury pełną kwotę VAT. Nieruchomość została zaklasyfikowana w działalności gospodarczej jako środek trwały i jest amortyzowana miesięcznie. Środek trwały jest wynajmowany
MF zajął stanowisko, zgodnie z którym pełnomocnictwo UPL-1 udzielone przez osobę fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą nie wygasa wskutek likwidacji takiej działalności. Raz złożone uprawnia, w okresie jego obowiązywania, do podpisywania wszystkich deklaracji, zeznań i informacji przesyłanych w imieniu podatnika (płatnika) do różnych organów podatkowych za pomocą środków komunikacji
Dnia 31 grudnia 2022 r. zawiesiłam działalność gospodarczą, a 31 sierpnia 2023 r. działalność gospodarczą wyrejestrowałam i wyłączyłam z działalności gospodarczej samochód osobowy, od którego w momencie nabycia odliczyłam podatek VAT w wysokości 50 %. W okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r. nie wystawiłam żadnej faktury, ale zgodnie z umowami sporządzałam w tym okresie bilans roczny
Spółka z o.o. podjęła uchwałę o likwidacji działalności spółki z o.o. Dzień rozpoczęcia likwidacji to 1 styczeń 2023 r. Nie ma wierzycieli, pozostały tylko niespłacone rozrachunki ze wspólnikami/udziałowcami : a) pożyczka od udziałowca 5 000 zł; b) rozrachunki z udziałowcem, który spłacał leasing - 56 699,02 zł. Pozostał wykupiony samochód osobowy na spółkę, którego wartość wyniosła ok. 62 000 zł brutto
Podatnik ma obowiązek dokonania korekty odliczenia podatku od wartości dodanej (VAT) z tytułu towarów i usług, w odniesieniu do których skorzystano z prawa do odliczenia, które zostały nabyte w celu wytworzenia dóbr inwestycyjnych i które to nie były i nigdy nie będą wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu w związku z postawieniem podatnika w stan likwidacji
Podatnik likwiduje działalność gospodarczą. Ma obowiązek sporządzić deklarację PIT-4R za 2021 r. Do kiedy powinien ją wysłać do urzędu skarbowego?
Przedłużająca się pandemia COVID-19 i nakładane w związku z tym ograniczenia w zakresie działalności powodują, że wielu przedsiębiorców decyduje się lub jest zmuszonych podjąć decyzję o likwidacji działalności. W tym materiale przedstawiamy, jak proces ten przebiega w księgach rachunkowych likwidowanej jednostki.