Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-10-29

Jakie obowiązki w zakresie bhp mają pracodawcy w przypadku wykonywania przez pracowników pracy zdalnej

Przepisy prawa pracy nie regulują warunków oraz zasad wykonywania przez pracownika obowiązków służbowych zdalnie poza zakładem pracy. Tym samym pracodawca nie ma żadnych szczególnych obowiązków z zakresu bhp wobec takich pracowników. Ze względu na brak kompetencji kontrolnych pracodawcy w przypadku zatrudniania pracowników pracujących zdalnie można uzyskiwać od nich oświadczenia, że miejsce, w którym świadczą pracę, spełnia wymagania bhp.

W przeciwieństwie do pracy wykonywanej w formie telepracy przepisy prawa pracy nie regulują warunków oraz zasad wykonywania przez pracownika obowiązków służbowych zdalnie poza zakładem pracy. Uznaje się, że cechą odróżniającą telepracę od pracy wykonywanej zdalnie jest czas jej wykonywania poza zakładem pracy.Praca wykonywana w warunkach telepracy powinna być bowiem wykonywana przez pracownika regularnie poza firmą. Natomiast praca zdalna jedynie wyjątkowo może być wykonywana poza zakładem pracy, a z reguły jest świadczona w siedzibie pracodawcy.Praca zdalna polega zatem na sporadycznym wykonywaniu przez pracownika powierzonych mu zadań w domu (np. raz w tygodniu). Znaczące różnice między pracą zdalną a telepracą nie pozwalają na odpowiednie stosowanie przepisów o telepracy do pracy zdalnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00