Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 4 stycznia 2023 r., sygn. I SA/Ol 552/22

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Przemysław Krzykowski Sędziowie sędzia WSA Andrzej Brzuzy asesor WSA Anna Janowska (sprawozdawca) Protokolant referent Weronika Ćwiek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 stycznia 2023 r. sprawy ze skargi K. B. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 5 października 2022r., nr 0112-KDIL1-1.4012.352.2022.2.HW w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz skarżącego K. B. kwotę 697 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

K. B. (dalej jako: "skarżący", "wnioskodawca") wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargę na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 5 października 2022 r. w przedmiocie zwolnienia od podatku od towarów i usług czynności nauczania gry w szachy realizowanych w formie nauczania niesymetrycznego online.

Przedstawiając we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej opis zdarzenia przyszłego, wnioskodawca wskazał, że prowadzi od 2011 r. działalność gospodarczą, w ramach której naucza gry w szachy. Nauczanie prowadzone jest

w postaci: lekcji w przedszkolach oraz szkołach, lekcji indywidualnych oraz lekcji grupowych. Lekcje w przedszkolach i szkołach zwykle obejmują grupę kilku, kilkunastu podopiecznych. Lekcje indywidualne i lekcje grupowe prowadzone są niezależnie od współpracy ze szkołami i przedszkolami, zarówno w formie stacjonarnej, jak i w formie online. Lekcje w formie online przyjmują formę nauczania niesymetrycznego. Polega to na tym, że wnioskodawca przygotowuje wcześniej materiały lekcji w formie nagrań oraz ćwiczeń do wykonania, a podopieczny - po wykupieniu dostępu do lekcji - odtwarza lekcję i realizuje nauczanie w dogodnym dla siebie czasie. Ponadto w trakcie realizowania lekcji wnioskodawca dostępny jest na żywo online dla podopiecznych (w określonych porach), przekazując w ten sposób wiedzę, pomagając rozwiązać zadania i odpowiadając na wątpliwości kursantów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00