Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2015-11-18

Księgowanie rozliczeń dokonanych za pomocą inviPay

inviPay to całkiem nowa metoda płatności, która cieszy się coraz większą popularnością wśród firm. Pozwala firmie wystawiającej faktury sprzedaży na otrzymywanie zapłaty za te faktury natychmiast po dostawie towaru/usługi do odbiorcy, z drugiej zaś strony na wydłużanie terminów płatności tych faktur przez odbiorcę. Dzięki temu obie strony transakcji otrzymują to, czego oczekują, tj. szybkie uregulowanie należności dostawcy i możliwość odroczenia sobie spłaty przez odbiorcę. Odbiorca ma możliwość zapłaty za faktury zakupu w standardowy sposób, tj. przelewem na rachunek bankowy inviPay lub - co jest wielką nowością w całym rozwiązaniu - może płacić za zakupy za pomocą posiadanych w inviPay nierozliczonych faktur sprzedaży. Jest to kolejna bardzo duża zaleta tego rozwiązania, bo zwalnia przedsiębiorców z procesów windykacyjnych.

Operatorem rozwiązania płatności inviPay jest pośrednik angażujący własne środki finansowe, aby zapewnić płynność rozliczeń, i pobierający prowizje od dokonanych rozliczeń. Całe rozwiązanie oparte jest na sprzedaży niewymagalnych wierzytelności przez dostawcę na rzecz inviPay oraz na potrąceniach wierzytelności, jakie ma przedsiębiorca względem inviPay i jakie ma inviPay względem przedsiębiorcy.

1. Ewidencja księgowa

inviPay zaleca założenie w planie kont trzech kont rozliczeniowych (rozrachunkowych) dedykowanych księgowaniu dokonywanych rozliczeń i należnych prowizji inviPay: dwa konta w celu ewidencji rozliczanych za pomocą inviPay transakcji sprzedaży i zakupów oraz jedno konto w celu ewidencji księgowej zobowiązań firmy z tytułu opłat za korzystanie z systemu inviPay. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby utworzyć tylko jedno konto rozliczeniowe do obsługi transakcji, jednak dla czystości zapisów księgowych inviPay zaleca stworzenie dwóch oddzielnych kont.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00