Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 15-05-2024
Porada aktualna na dzień 15-05-2024
Data publikacji: 2023-12-29

Kiedy należy wystawić fakturę za usługę naprawy blacharsko-lakierniczej podzieloną na etapy

PROBLEM

Zakład zajmuje się naprawami blacharsko-lakierniczymi. Po wizycie klienta otwieramy zlecenie na naprawę. Zdarza się, że z uwagi na okres oczekiwania na poszczególne części do naprawy wydłuża się czas realizacji usługi, często jest ona podzielona na etapy. W pierwszym etapie dokonuje się częściowej naprawy i jeśli samochód jest sprawny to oddaje się go klientowi oczekując na dostarczenie brakujących części (najczęściej mające charakter wizualny). Po otrzymaniu brakującej części klient ponownie przekazuje nam auto i zakańczamy usługę. Zdarza się, że taka naprawa (z uwagi na czas oczekiwania na części) wydłuża się nawet do 3 miesięcy. Jaki jest właściwy moment wystawienia faktury i określenia daty wykonania tej usługi? W momencie trwania usługi (po pierwszym etapie) klient dokonał sprzedaży auta. Przyjmując, że wystawiamy fakturę po kompleksowym wykonaniu usługi, na kogo powinniśmy wystawić fakturę? W momencie zakończenia naprawy zlecający usługę nie jest już właścicielem pojazdu (ma zamkniętą działalność gospodarczą).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00